Livets sinuskurva

Bedömningsmatriser som underlättar vardagen

Av Helena - 2016-11-14 09:43

Mycket snart anfaller betygssättningstider och då brukar man (läs Helena) komma på att det kanske inte är en enorm ordning på alla arbeten som är bedömda och det är ganska svårt att överblicka en elevs dokumenterade förmågor. För att göra det enklare för mig själv, har jag grupperat förmågorna så jag ser vad som bedöms vid respektive examination För mig har det funkat och då kanske det är någon mer som har användning av den strukturen.

 

Bedömningsmatriserna ser olika ut för sexan och nian och är mer formella för nian. Nians matris har formuleringar från Skolverkets bedömningsmatriser och sexans är inspirerad av flera metriser på nätet, men uppdelad på ett liknande sätt.

 

Här kommer länkarna till de dubbelsidiga dokumenten:

 

Bedömningsmatris för år 6

 

Bedömningsmatris för år 9

 
 
Ingen bild

ami

23 november 2016 05:26

Hej! Har du en sådan här där man kan fylla i ens egna uppgifter?

Helena

6 december 2016 18:09

Det gör jag i den tomma rutan under, som hör till varje betygsruta.

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards